Nu aan het laden
×

Tips bij het laten herstellen van een iPhone

iPhone herstellen

Tips bij het laten herstellen van een iPhone

De iPhone; en vooral de Appleproducten zijn mondiaal bekend. Door de doorbraak van Appleproducten zijn er veel reparatiewinkels verschijnt in de winkelstraten, maar hoe betrouwbaar zijn ze? Hieronder vind je een paar zaken waar je op moet letten als je jouw iPhone bij zo’n reparatiewinkel laat herstellen.

Bekendheid van de reparatiewinkel

Om te weten als de diensten dat zo’n reparatiewinkel aanbiedt goed en betrouwbaar zijn, kijk je best naar wat andere klanten van hun ervaring met dat winkel vonden. Je kan online verschillende websites vinden dat een ratingsysteem aanbieden: hier kunnen klanten een cijfer (of aantal sterretjes) en hun mening geven over verschillende winkels en diensten. Door de algemene cijfer en door de verschillende meningen en ervaringen van de klanten kan je een goed, realistisch beeld krijgen van de winkel in kwestie en kan je ook besluiten als de diensten dat ze aanbieden betrouwbaar zijn of niet. Kijk vooral naar de meest recente recensies, aangezien techneuten komen en gaan bij zo bedrijven.

De kwaliteit van de gebruikte componenten

De kwaliteit van de componenten dat gebruikt worden om jouw iPhone te herstellen is zeer belangrijk. Veel van deze reparatiewinkels werken met “fake” componenten, meestal afkomstig uit het verre oosten. Als de kwaliteit van de componenten slecht is zal het niet lang duren totdat je terug moet gaan om jouw iPhone opnieuw te laten herstellen. Het zijn meestal de winkels dat zeer lage prijzen aanbieden dat componenten van slechte kwaliteit gebruiken. Door de lage prijzen lijken ze erg aantrekkelijk, maar op lange termijn kunnen de kosten vrij hoog oplopen aangezien andere componenten ook kapot kunnen raken.

Duur van de reparatie

Tegenwoordig worden de makkelijkere reparaties bij de meeste winkels ter plaatse gedaan. Dit is vooral het geval bij het vervangen van de display, wat ook een van de meest gevraagde reparatie is. Dit is erg handig, aangezien je jouw iPhone niet voor een lange duur kwijt bent. Een langere wachttijd kan een goed teken zijn als het veroorzaakt wordt door de drukte: dit betekent dat klanten erg tevreden zijn van de diensten dat aangeboden worden bij dat bepaald winkel. De meer professionele winkels hebben zelfs een online agenda waar je jou afspraak kan plannen en ook een “dynamische pricing tool”. Dit betekent dat je de totale prijs kan beïnvloeden door zaken zoals transport, garantie, betaalwijze en de duur van de reparatie aan te passen naar jouw verlangen. Door hier slim gebruik van maken kan je dus de prijs verlagen en wat geld besparen.

De kosten

Een significante aanduiding dat het een serieuze reparatiewinkel is zijn de prijzen van de uitgevoerde herstellingen. Een basisregel is dat “als het te goed klinkt om waar te zijn, het is waarschijnlijk ook zo”. Ook al zijn lage prijzen aantrekkelijk, ze brengen het risico van niet kwalitatieve onderdelen mee. Soms worden er ook fatsoenlijke reparaties gedaan voor lage prijzen, maar in de meeste gevallen zijn deze alleen maar tijdelijke reparaties. De prijs geeft dus ook weg als er met originele Applecomponenten gewerkt wordt of niet. Het is altijd beter om iets meer te betalen voor een kwalitatieve reparatie, aangezien een goedkope reparatie je uiteindelijk zelfs meer kan kosten dan een kwalitatieve reparatie.

Garantie

Professionele winkels werken met originele componenten en ervaren techneuten, waardoor ze ook genoeg vertrouwen hebben om garantie te bieden voor het vervangen component en voor de reparatie zelf. Dit is dus ook een methode om de betere reparatiewinkels te onderscheiden van de mindere.

Dit zijn een aantal zaken waar je op moet letten bij het laten herstellen van jouw iPhone bij een reparatiewinkel. Het beste is altijd om meer op de kwaliteit te letten en minder op de prijs.

Bron: www.foonz.nl/iphone-reparatie


Bedrijfsinformatie


Foonz.nl op Twitter

https://twitter.com/foonznl

Laatste nieuwe berichten




We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings