Nu aan het laden
×

Veilig online Apple producten kopen

Veilig online Apple producten kopen

De afgelopen decennia is online winkelen steeds normaler geworden. Mede door de corona crisis heeft het online winkelen een enorme vlucht genomen in 2020.
Tussen 2018 en 2019 steeg het aantal elektronische betalingen aan de toonbank alleen al met 10%. In 2019 werd er voor €53,4 miljard betaald via iDeal. 

Verwacht wordt dat de waarde van het aantal transacties in 2020 met €7,3 miljard groeit.

Pas op voor internetfraude

Via computers, laptops, tablets en smartphones zijn de afgelopen jaren veel producten, diensten en maaltijden aangeschaft. Waar er veel geld in omloop is, zijn meestal ook criminelen actief. Zo is het aantal frauduleuze transacties is gestegen in waarde van €3,71 miljoen in 2018 naar €8,38 miljoen in 2019. Er zijn veel consumenten het afgelopen jaar slachtoffer geworden van internetfraude.


Hoe kun jij ervoor zorgen dat jij geen slachtoffer wordt van internetfraude? Hoe zorg je ervoor dat jij jouw nieuwe iPhone, iPad of misschien wel een MacBook koopt bij een betrouwbare webshop? Hier volgen een aantal handige tips zodat jij minder snel slachtoffer wordt van internetfraude.

1. Keurmerk

Er zijn anno 2021 diverse keurmerken voor webwinkels actief waaraan je kunt herkennen of je met een valide webshop te maken hebt. Er zijn in Nederland een aantal keurmerken die zijn aangesloten bij de Geschillencommissie zoals Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk. Daarnaast zijn Webwinkelkeur en Qshops ook betrouwbaar, al zijn deze niet aangesloten bij de Geschillencommissie. Mocht je bij een webshop iets bestellen die één van deze keurmerken heeft dan is de kans op webwinkelfraude in ieder geval vele malen kleiner.

2. Vergroot je online veiligheid met een VPN

Vergroot jouw online veiligheid tijdens het online shoppen met een VPN. Een VPN is een soort veilige tunnel naar het internet. Met een VPN kun je jouw eigen internetverkeer beveiligen tegen hackers, de overheid en andere kwaadwillenden die mee willen gluren met wat jij doet online. 

Het is de meest effectieve manier om je eigen internetverkeer te versleutelen en je online identiteit te verbergen. Zodra je als gebruiker verbonden bent met een veilige VPN server, gaat het internetverkeer tussen jouw apparaat en het internet door een versleutelde tunnel waar niemand naar binnen kan kijken.

3. SSL

Een SSL verbinding houdt in dat de verbindingen, bijvoorbeeld voor betalingstransacties en het verzenden van gegevens bij formulieren zoals naam, email etc. vanuit een website veilig zijn. Dit gebeurt door een SSL certificaat te koppelen aan de website. Hiermee kan de privacy worden gewaarborgd van de bezoekers van de website. Wanneer de website gekoppeld is met een SSL certificaat is deze herkenbaar doordat er HTTPS voor de URL staat. Een niet beveiligde verbinding is HTTP zonder de “s”, deze “s” staat voor secure (veilig). Omdat op een mobiel http en https niet wordt weergegeven is er ook nog een slotje toegevoegd voor de URL om de beveiliging beter zichtbaar te maken.

4. Lees reviews & wees kritisch
Met het lezen van reviews kun je jezelf inlezen in de ervaringen die andere kopers hebben gehad bij de website. Zie je reviews van bijvoorbeeld Trustpilot, Webwinkel Keur of Kiyoh? Grote kans dat het dan een legitieme website is. Zie je alleen engelstalige reviews met foto’s die te mooi om waar lijken te zijn? Let dan op of je niet te maken hebt met een malafide webshop.

Google de naam van het bedrijf eens samen met het woord ‘klacht’of ‘review’. Een bedrijf kan de reviews namelijk ook zelf schrijven. Bekijk daarom verschillende reviews en beoordelingswebsites.

6. Check de Kamer van Koophandel

Bij de Kamer van Koophandel kun je controleren of het bedrijf staat ingeschreven. Het is verplicht voor een bedrijf om haar KVK nummer op de website te publiceren. Kun je aan de hand van het Kamer van Koophandel nummer niks vinden? Dan bestaat de kans dat het bedrijf niet bestaat of handelt onder een andere bedrijfsnaam.

Kijk ook op eens de website van de politie of er aangifte tegen het bedrijf is gedaan. Je kunt daar zoeken op url, rekeningnummer, e-mailadres of telefoonnummer.

7. Check contact informatie

Vermeldt het bedrijf een telefoonnummer, e-mailadres of fysiek adres maar heb je alsnog twijfels? Probeer dan contact op te nemen via telefoon, e-mail of chat. Reageren ze snel en zoals je kunt verwachten? Dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Bewaar de contactgegevens. Dan kunt u deze terugvinden als er iets mis is met uw bestelling. Bestelt u iets via social media? Maak ook een screenshot van de advertentie en de pagina van de verkoper.

8. Betaal achteraf indien mogelijk

Bedrijven bieden verschillende betaalmogelijkheden. Ken je het bedrijf niet goed? Betaal dan achteraf. Kun je alleen vooruit betalen? Wees dan extra voorzichtig. Check alle voorgaande punten goed om te bepalen of je dit bedrijf vertrouwt. Betaal bij voorkeur verzekerd. Bijvoorbeeld met creditcard. Dan kun je je geld terug krijgen als het bedrijf de bestelling niet levert. 



Verstuur reactie

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings