Telefoon reparatie, dit zijn de mogelijkheden

Een mobiele telefoon is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. We onderhouden onze contacten via dit apparaat, bellen of mailen met het werk of collega’s en bestellen zelfs nieuwe spullen of kleding via de telefoon. Daardoor hebben we de telefoon overal bij ons en is het risico dat deze kapot gaat dan ook groter. Telefoon reparatie is een verdienmodel dat in de afgelopen vijf jaar enorm populair geworden is en de reparatiebedrijven schieten dan ook uit de grond. In elk winkelcentrum of in elke winkelstraat vind je wel een klein of groot bedrijf dat hoesjes verkoopt en ook aan telefoon reparatie doet. In dit artikel lees je de verscheidene mogelijkheden die je hebt wanneer je jouw telefoon moet laten repareren.

Telefoon reparatie bij de fabrikant

Het is belangrijk om een goed beeld te hebben van wat er kapot is aan je telefoon, want je dient vaak een online reparatie formulier in te vullen voordat je de telefoon op kunt sturen. Vaak weet je helemaal niet wat er precies kapot is aan de telefoon en dit maakt het lastig om het formulier goed in te kunnen vullen. Ook is het bij een telefoon reparatie van de fabrikant belangrijk dat je een vervangende telefoon krijgt. Vaak kan telefoon reparatie via de fabrikant lang duren. Wel heb je via de fabrikant natuurlijk de mogelijkheid om gebruik te maken van de garantie en je weet zeker dat de gerepareerde onderdelen vernieuwd zijn met originele onderdelen van dat merk. Het grote voordeel van een dergelijke reparatie is dat je gegarandeerd een hoge kwaliteit reparatie ontvangt waarbij je enkel originele onderdelen krijgt. Ook speelt de eventuele garantie nog mee. Een nadeel is dat je de telefoon een lange tijd kwijt bent.

Telefoon reparatie bij een extern bedrijf

De reparatie van je telefoon kan ook gebeuren via de verscheidene kleine en grote bedrijven die hier hun verdienmodel van hebben gemaakt. Op elke hoek van de straat vind je wel een bedrijf dat hoesjes verkoopt en je telefoon kan repareren. Hierbij is het belangrijk om een goed beeld te hebben van de verscheidene mogelijkheden die hierbij horen. Zo heb je vaak te maken met onderdelen die niet origineel zijn. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar het is wel belangrijk dat je je er bewust van bent. Bij sommige externe bedrijven is het wel mogelijk om een reparatie met originele onderdelen te krijgen en vaak krijg je van deze bedrijven ook een factuur toegestuurd. 

Reparatie en verzekering

Het grote voordeel van een reparatie bij een grote externe aanbieder is dat je zeker weet dat je een goede reparatie krijgt. Ook kun je deze reparatiekosten gebruiken bij de verzekering. Een ander soort extern bedrijf is het kleine bedrijf dat enkel namaak onderdelen gebruikt en goedkoop de telefoon reparatie doet. Het voordeel hiervan is natuurlijk dat je snel en goedkoop je telefoon gerepareerd hebt. Een nadeel is dat de reparatie je garantie doet vervallen en je geen factuur krijgt die je bij de verzekeraar kunt verhalen. Het is dan ook een goed idee om bij kleine reparaties te kiezen voor een klein bedrijf en bij belangrijkere reparaties te kiezen voor een bedrijf met echte onderdelen.

Kijk op higenius.nl voor mobiele reparatieservice aan huis.




Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *